Zarządzanie relacjami z klientem, czyli o wdrożeniu systemu CRM

0
637

CRM, czyli Customer Relationship Management, to zarządzanie relacjami z klientem. Błędnym założeniem jest, że CRM służy wyłącznie do sprzedaży. Wręcz przeciwnie, to system, który napędza sprzedaż, wspiera ją, ale przede wszystkim stawia na budowanie strategii biznesowej, relacje i potrzeby klienta, bez którego firma nie będzie mogła istnieć. Każdy przedsiębiorca, którego głównym celem jest sprzedaż wie, że na pierwszym miejscu tego procesu jest konsument, dlatego tak ważne jest wybranie i wdrożenie CRM, spełniającego oczekiwania firmy i potrzeby Klientów.

Jak działa CRM?

CRM to system, który w dużym uproszczeniu pozwala nam odnotować wszystkie interakcje z Klientem, zarówno przyszłym jak i obecnym. Dzięki niemu jesteśmy w stanie stworzyć profile kupujących, zbadać ich potrzeby, przeanalizować tendencje zakupowe czy finanse. Dodatkowo wdrożenie systemu CRM pozwala na zgromadzenie wszystkich danych w jednym miejscu, co jest dużym uproszczeniem dla handlowców, działu obsługi Klienta i marketingu. Rozwiązanie technologiczne jakim jest CRM ułatwia przepływ informacji, analizę raportów i organizację pracy.

Jak wdrożyć system CRM w firmie?

Aby proces sprzedaży i obsługi Klienta przebiegał sprawnie, potrzebny jest system, który z jednej strony ułatwi zarządzanie zamówieniami i kontaktami z konsumentami, a z drugiej strony będzie wspierał procesy z jakimi Klient spotka się na stronie naszego sklepu lub strony internetowej. Nowe rozwiązania wymagają czasu i cierpliwości. Wdrożenie CRM to nauka systemu, wiele niewiadomych i wątpliwości, które z czasem zaowocują zwiększoną aktywnością Klientów, a tym samym zyskiem dla firmy i jej pracowników. Dlatego wdrażając CRM w firmie warto skorzystać z rozwiązań, w których sami będziemy mogli liczyć na wsparcie i pomoc w uporządkowaniu nowego funkcjonowania zleceń.

BusinessWeb, oficjalny partner HubSpot, to nie tylko firma zajmująca się sprzedażą CRM, ale także pomocą w doborze odpowiedniego rozwiązania, planu, pomoc przy wdrożeniu oraz kompleksowa obsługa i wsparcie na każdym etapie pracy na systemie CRM.

Leave a reply