Jak oszczędzać prowadząc firmę sprzątającą?
W czasach coraz większej ilości biur, firm i korporacji oczekujących regularnego sprzątania pomieszczeń firmowych, prowadzenie własnej działalności gospodarczej świadczącej w tym zakresie usługi wcale nie jest takie proste. Warto wiedzieć, że poza dużym gronem potencjalnych klientów taka działalność wiąże się również ze sporymi kosztami. Jak można nich zaoszczędzić?
Firma sprzątająca i koszty jej prowadzenia
Podstawowe koszty, jakie wiążą się z prowadzeniem firmy sprzątającej można podzielić na koszty stałe i te, które są związane bezpośrednio z profilem działalności. Na koszty stałe, takie jak ZUS, podatki, wynajem biura, wynajem magazynu do przechowywania sprzętu czyszczącego, pensje pracowników itd zwykle właściciel ma bardzo ograniczony wpływ. Koszty te są najczęściej niezmienne i wybrane przy dużym nakładzie uwagi na to, żeby były maksymalnie niskie. Drugim rodzajem kosztów są te, które również ponosi się regularnie, ale można je skutecznie obniżać zmieniając dostawców, producentów czy pośredników oferujących np. maszyny do sprzątania, chemię gospodarczą, akcesoria czyszczące itd. Tutaj dobrym przykładem może być hurtownia https://www.merkurygdynia.pl, która oferuje stałym klientom z profesjonalnych firm sprzątających atrakcyjne zniżki i rabaty. Oczywiście do kosztów prowadzenia tego biznesu można również zaliczyć wszystko to, co jest związane z wyposażeniem pracowników. Mowa o rękawiczkach jednorazowych do sprzątania, ubraniach roboczych czy odpowiednim obuwiu. Tu również warto na bieżąco sprawdzać dostępne na rynku firmy tak, żeby móc w razie potrzeby wybierać tańszych, ale wciąż jakościowych dostawców.
Jak mądrze oszczędzać na środkach czystości i akcesoriach?
Obniżanie kosztów prowadzenia działalności w branży sprzątającej musi być nie tylko nastawione na zmniejszenie opłat za to, co zmniejszyć można, ale i na utrzymanie wysokiej jakości danego produktu. Dla przykładu tańszy zakup środków do czyszczenia dywanów powinien być przemyślany i dokonany po porównaniu składu takiego środka, do poprzedniego. Markowe produkty sprawdzają się tutaj najlepiej, ponieważ dzięki wysokiej jakości ich wykonania gwarantują zarówno doczyszczenie brudnych wykładzin, jak i ich zdezynfekowanie. Tańsze środki zamienne, często niefirmowe i pochodzące z podejrzanych miejsc mogą okazać się oszczędnością pozorną. Po ich użyciu okażą się nie tylko mniej skuteczne, ale i mniej wydajne. Mądre oszczędzanie na takich preparatach powinno więc zakładać gruntowne przyjrzenie się ich składowi. Jeśli oszczędność polega tutaj na kupieniu tego samego, markowego środka do czyszczenia, sprzedanego przez dostawcę w niższej cenie, to świetnie! Taki wybór zapewnia optymalne warunki handlowe i użytkowe dla firmy, która później z takiej chemii gospodarczej będzie korzystać.
W renomowanych hurtowniach o ugruntowanej opinii na rynku można często trafić nie tylko na różnorodne promocje na takie produkty, ale i na stałe, bardzo preferencyjne zniżki uzależnione od ilości nabywanych środków czystości czy dodatkowych akcesoriów do sprzątania.
Leave a reply
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.