Czy i kiedy warto inwestować w audyt strony internetowej?

0
282

Audyt strony internetowej – czym jest i po co się go robi?

Audyt strony to szereg działań mających na celu sprawdzianie strony pod kątem jakości i szybkości jej działania. Kwestie które powinien on kontrolować dotyczą SEO lub UX. Mogą także dotykać tych dwóch tematów równocześnie, dając szerszy i pełniejszy obraz sytuacji. Sprawdzenie kondycji witryny, określenie jej mocnych oraz słabych stron – to dobry punkt wyjścia do podjęcia kolejnych działań, w tym optymalizacyjnych oraz analitycznych. Owocem tych zabiegów powinno być polepszenie działania strony, jej rozpoznawalności i łatwości użycia, a także dostosowania do kluczowych standardów pisania zgodnych z W3C.

Korzyści płynące z audytu

Samo przeprowadzenie audytu jest jednym z kroków mających na celu poprawienie jakości działania strony oraz rozpoznawalności marki, co powinno przełożyć się na zyski firmy. Należy pamiętać, że audyt aby był skuteczny, powinien być regularnie powtarzany. To daje możliwość stałego kontrolowania podjętych działań, a także oceniania ich rezultatów i wytyczania kolejnych celów. W efekcie zyskać można naprawdę wiele, m.in. szybką i prostą stronę, przyjazną dla użytkowników, i łatwą w obsłudze, ale także stronę łatwą do odnalezienia, a co za tym idzie – dostęp do kolejnej oferty oraz szerszej grupy odbiorców proponowanych treści. Prawidłowa funkcjonalność i szybkość strony to zadowoleni klienci, czyli zysk dla firmy.

Koszty optymalizacji i pozycjonowania

Głównym kosztem, który pojawi się w procesie optymalizowania strony, a także jej optymalizacji są wydatki na treści, czyli copywriting. Znaczenie mają nie tylko wartościowe artykuły, ale również opisy do katalogów. Kolejną rzeczą jest adekwatne i poprawne linkowanie treści – to niełatwe zadanie, jednak doświadczony specjalista od SEO nie powinien mieć  tym większych trudności. Kolejnym kosztem, którego nie da się uniknąć jest czas – im wcześniej w strona zacznie być optymalizowana, tym większa szansa na jej szybkie znalezienie się wysoko w rankingu wyszukiwarki Google. W przypadku starszych stron warto zwrócić uwagę aby była ona zbudowana w oparciu o HTML5 – język znaczników, który już od jakiegoś czasu jest uznany za standard przez W3C.

Dlaczego warto zainwestować?

Takie działania jak optymalizacja strony, jej pozycjonowanie i regularne audyty – dobrze jest traktować jako jeden z elementów szerszej strategii marketingowej. Choć te działania bezpośrednio nie przekładają się na zysk i są kosztowne, to z pewnością są niezbędnym elementem istnienia firmy w wirtualnym świecie.

Leave a reply