Budowanie marki biura nieruchomości

0
290

Konkurencja na rynku nieruchomości jest spora i to niezależnie od regionu czy konkretnego miasta. Biorąc nawet średniej wielkości miasto takie jak Konin we wschodniej Wielkopolsce (liczące około 65 tysięcy mieszkańców) nawet pobieżne rozeznanie wystarczy, aby dostrzec, że działa tam około trzydziestu biur nieruchomości. Do tego dochodzą osoby, które zajmują się tym raczej dorywczo oraz fakt, że przecież transakcje dokonywane z udziałem pośredników stanowią mniej więcej połowę wszystkich dokonywanych transakcji. To wszystko tym bardziej intensyfikuje konkurencję pomiędzy poszczególnymi agencjami i pośrednikami. Z tego względu, bardzo ważne jest, aby zaczynając przygodę na rynku nieruchomości dobrać odpowiednią strategię, która pozwoli zbudować markę na tym wymagającym polu. Aby tego dokonać, należy przemyśleć i odpowiednio rozplanować kilka podstawowych kwestii, z których każda wymaga konkretnych czynności czy to jednorazowych czy też powtarzających się. Aby zatem zbudować markę biura nieruchomości należy:

Zadbać o interesujące logo oraz nazwę – ta kwestia może wydawać się błaha, gdyż wiele razy można spotkać się z przypadkami, w których dane biuro jest bardzo rozpoznawalne i zbudowało markę w regionie mimo, że jego logo czy nazwa wcale nie wydają się porywające. Należy jednak zwrócić uwagę, że dotyczy to często sytuacji, w której takie biuro działa już od dwóch dekad lub jeszcze dłużej. Od tego czasu realia marketingu bardzo mocno się zmieniły, a dodatkowo, nowopowstałe biuro musi jakoś przebić się do świadomości potencjalnych klientów. Zatem, aby zostać zauważonym i zapamiętanym trzeba wyróżniać się czymś na początek. Nowa agencja nieruchomości nie ma renomy, klientów z polecenia, nikt o niej jeszcze nie słyszał, dlatego logo i nazwa stanowią na początek to czym może zwrócić na siebie uwagę. Pośród niezorientowanych klientów porównujących oferty, którzy być może zwracają dziś uwagę na kwestie estetyczne i marketingowe dobra nazwa i logo mogą stanowić o tym czy klient wybierze nową markę na rynku czy zwróci się ku tym znanym choć ich walory marketingowe nie są tak okazałe.

Posiadać wiedzę i  odpowiednio ją eksponować – pośrednik nieruchomości zaczynający swą przygodę na rynku nie może od razu pochwalić się doświadczeniem, ale może posiadać wiedzę, którą należy umiejętnie przekazać. Nie chodzi tutaj o pokazywanie wszelkiego rodzaju dyplomów i zaświadczeń, lecz raczej o sposób rozmowy z klientem czy też budowanie marki w mediach społecznościowych poprzez dostarczanie ciekawych i przydatnych treści związanych z nieruchomościami. Jest to proces czasochłonny, który wymaga cierpliwości i determinacji, lecz w dłuższej perspektywie może przynieść zadowalające efekty.

Umieć rozmawiać z ludźmi – dotyczy to rozmów na wielu różnych płaszczyznach, gdyż praca pośrednika nieruchomości opiera się na rozmowach z urzędnikami, klientami chcącymi sprzedać nieruchomość, osobami zainteresowanymi nabyciem nieruchomości jak i innymi pośrednikami, z którymi niejednokrotnie trzeba współpracować. Poza tym, pośrednik w obrocie nieruchomościami powinien być osoba otwartą i komunikatywną z dość dużą dozą pewności siebie. To wszystko składa się na lepszy ogólny wizerunek, który niejednokrotnie przesądza o tym czy dany klient zdecyduje się na podjęcie współpracy czy też nie. Jeśli pośrednik jest w stanie przekonać do siebie klienta sprzedającego nieruchomość to taki klient również wierzy w to, że będzie on również w stanie przekonać potencjalnych nabywców do zakupu jego nieruchomości.

Posiadać licencję – profesja pośrednika w obrocie nieruchomościami uległa deregulacji co znaczy, że aby założyć biuro nieruchomości nie trzeba posiadać niezbędnych licencji zawodowych jak to było jeszcze ponad dekadę temu. Zatem posiadanie licencji nie jest warunkiem koniecznym, lecz właśnie z tego względu jednak przejście specjalistycznego szkolenia i zdanie egzaminu może stanowić spory atut wyróżniający dane biuro od innych, które również powstały w podobnym okresie.

Promować markę w mediach – w dzisiejszych czasach, internet jest w zasadzie głównym źródłem pozyskiwania informacji szczególnie przez osoby młode, które do internetu przyzwyczajone są w zasadzie od dziecka. Takie osoby będą z wiekiem stanowić trzon klientów poszukujących lub zbywających nieruchomości, a więc oczywistym jest, że w poszukiwaniu biura nieruchomości będą wykorzystywały internet. Ważne jest zatem, aby biuro posiadało dobrze zaprojektowaną, funkcjonalną i przyciągającą uwagę stronę internetową. Strona internetowa jest pierwszym kontaktem między klientem, a agencją nieruchomości dlatego zrobienie dobrego wrażenia jest szczególnie istotne. Poza własną stroną internetową należy również zadbać o szersze zaplecze w postaci profili w mediach społecznościowych, możliwie reklamy w terenie czy lokalnej prasie tradycyjnej. Należy pamiętać, że klienci biura nieruchomości mogą być w różnym wieku. Może to być osoba młoda korzystająca z kanałów internetowych lub senior, który potrzebuje pomocy z sprzedaży mieszkania i zakupie mniejszego lokum.

Doszkalać się – prawo w Polsce nieustannie się zmienia czy to na skutek rodzimych przepisów czy tez tych wynikających z dostosowania prawa polskiego do wymogów unijnych. Choć może sama ustawa o gospodarce nieruchomościami może pozostać bez zmian to jest bardzo wiele innych ustaw, które w większym lub mniejszym stopniu wpływają na pracę pośrednika i to do czego jest zobowiązany. Mowa tu na przykład o ustawach związanych z najmem lokali, ochroną lokatorów, prawie budowlanym czy nawet kwestiach kredytowych. Ważne jest zatem, aby pośrednik był na bieżąco i nieustannie poszerzał swoje kompetencje biorąc udział w różnego rodzaju szkoleniach.

Być cierpliwym – budowanie marki nowego biura nieruchomości na już dość mocno nasyconym rynku i to niezależnie od regiony musi wymagać cierpliwości i determinacji. Niektórych spraw nie da się przyspieszyć. Zbyt nachalna i agresywna kampania reklamowa może wręcz odstraszyć zniechęcić klientów do skorzystania z usług danego biura.

Jak można zauważyć, budowanie marki biura nieruchomości jest kwestią złożoną, która wymaga działań na wielu płaszczyznach jednocześnie. Nie znaczy to jednak, że biura działające krócej na rynku skazane są na porażkę. Niejednokrotnie marki, które w danej branży były pierwsze na rynku i grały rolę lidera po jakimś czasie ustąpiły zupełnie markom, które powstały w późniejszym czasie. Wystarczy spojrzeć na marki operatorów komórkowych dziś i porównać je z tymi dominującymi około piętnaście lub dwadzieścia lat temu. Jedne upadły, inne zostały przejęte przez nowe inwestycje i wachlarz firm dostępnych obecnie jest zupełnie inny niż wtedy, a wydawać by się mogło, że w tamtym czasie rynek był już pełen i kolejne nowe firmy nie znajdą sobie swojego miejsca. Więcej ciekawych artykułów i informacji dotyczących rynku nieruchomości oraz innych kwestii dotyczących obrotu nieruchomościami można znaleźć pod adresem biura Proneo https://proneo-nieruchomosci.pl. Pośrednictwo nieruchomości jest złożonym zagadnieniem dlatego warto najpierw rozeznać się w temacie bazując na merytorycznych i rzetelnych materiałach. Znacząco przyczynia się to do dynamicznej i owocnej współpracy pomiędzy biurem nieruchomości a klientem.

Leave a reply